AR App Ikea Place: customer experience & retourproblematiek

De Augmented Reality (AR) App ‘Ikea Place’ biedt klanten de mogelijkheid om thuis vast te bekijken of de producten die ze op het oog hebben, passen in het interieur. Na het scannen van de ruimte met mobiele telefoon of tablet, kan de consument een meubel kiezen om zogenaamd te plaatsen. Deze kan vervolgens nog verplaatst of gedraaid worden op het scherm. Op deze manier brengt Ikea fysieke en digitale verkoopkanalen samen. De klant krijgt de mogelijkheid om het product in zijn ware vorm te bekijken, maar hoeft hiervoor toch de deur niet uit. De mogelijkheid om meerdere opties te vergelijken thuis, verbetert de customer experience en verkort de customer journey. Als meer (web)winkels Augmented Reality (AR) op deze manier gaan integreren, zien wij de toekomst rooskleurig in voor de huidige retourproblematiek. Ikea maakt in ieder geval vast de terugslag naar ‘eerst kijken, dan kopen’, in plaats van ‘stuur maar op, ik betaal later wel en kan het altijd gratis weer retourneren’. Voor meer informatie kijk op: https://www.ikea.com/customer-service/ikea-apps/

Ikea-Place-Retourproblematiek-2

Gerelateerde blogs

Bekijk alle blogs

Overtuigd? Of heeft u nog vragen waar we in geloven als ketenversnellers. In de nieuwsbrief krijgt u antwoorden en blikken we vooruit wat ons beweegt.

In Suppleye vindt u alles over de laatste trends en ontwikkelingen in de vorm van artikelen, columns, handige checklists en nog veel meer. Welke categorie is voor u interessant? Als u niks wilt missen, meld u dan aan voor de nieuwsbrief of volg ons op LinkedIn.

Inschrijven