AR App Ikea Place: customer experience & retourproblematiek

Ikea place retourproblematiek

AR App Ikea Place beter voor customer experience & retourproblematiek

De Augmented Reality (AR) App ‘Ikea Place’ biedt klanten de mogelijkheid om thuis vast te bekijken of de producten die ze op het oog hebben, passen in het interieur. Na het scannen van de ruimte met mobiele telefoon of tablet, kan de consument een meubel kiezen om zogenaamd te plaatsen. Deze kan vervolgens nog verplaatst of gedraaid worden op het scherm. Op deze manier brengt Ikea fysieke en digitale verkoopkanalen samen. De klant krijgt de mogelijkheid om het product in zijn ware vorm te bekijken, maar hoeft hiervoor toch de deur niet uit. De mogelijkheid om meerdere opties te vergelijken thuis, verbetert de customer experience en verkort de customer journey. Als meer (web)winkels Augmented Reality (AR) op deze manier gaan integreren, zien wij de toekomst rooskleurig in voor de huidige retourproblematiek. Ikea maakt in ieder geval vast de terugslag naar ‘eerst kijken, dan kopen’, in plaats van ‘stuur maar op, ik betaal later wel en kan het altijd gratis weer retourneren’. Voor meer informatie kijk op: https://www.ikea.com/customer-service/ikea-apps/

Bron: IKEA

Contact met SCEX opnemen

Met SCEX in gesprek over omnichannel en oneindige verkoopkanalen? Neem dan contact op via info@scex.nl of dit contactformulier. Op de hoogte blijven van trends & ontwikkelingen op dit gebied? Volg ons op Linkedin.

Meer Channel π...