AR App Ikea Place: customer experience & retourproblematiek

De Augmented Reality (AR) App ‘Ikea Place’ biedt klanten de mogelijkheid om thuis vast te bekijken of de producten die ze op het oog hebben, passen in het interieur. Na het scannen van de ruimte met mobiele telefoon of tablet, kan de consument een meubel kiezen om zogenaamd te plaatsen. Deze kan vervolgens nog verplaatst of gedraaid worden op het scherm. Op deze manier brengt Ikea fysieke en digitale verkoopkanalen samen. De klant krijgt de mogelijkheid om het product in zijn ware vorm te bekijken, maar hoeft hiervoor toch de deur niet uit. De mogelijkheid om meerdere opties te vergelijken thuis, verbetert de customer experience en verkort de customer journey. Als meer (web)winkels Augmented Reality (AR) op deze manier gaan integreren, zien wij de toekomst rooskleurig in voor de huidige retourproblematiek. Ikea maakt in ieder geval vast de terugslag naar ‘eerst kijken, dan kopen’, in plaats van ‘stuur maar op, ik betaal later wel en kan het altijd gratis weer retourneren’. Voor meer informatie kijk op: https://www.ikea.com/customer-service/ikea-apps/

Ikea-Place-Retourproblematiek-2

Gerelateerde blogs

Bekijk alle blogs

Convinced? Or do you simply have a question about us as Supply Chain Excellence? Our newsletter gives you all the answers and also shows you how we operate and move forward.

our Suppleye informs you on all the latest trends and developments in the shape of articles, columns, useful checklists, and a lot more! Which category do you find the most interesting? If you don’t want to miss a single thing, make sure to subscribe to our newsletter or follow us on LinkedIn!

Subscribe