Evenement
SCEX helpt bedrijven bij het stroomlijnen van hun processen en bij het ontwerpen en optimaliseren van hun operaties. Dat betekent in de praktijk dat we veel op de werkvloer te vinden zijn om samen met de vrouwen en mannen uit de operatie te kijken naar en te praten over wat er beter kan. Omdat wij vinden dat 'we denken dat...' niet voldoende is, werken we daarnaast voortdurend aan 'we weten dat...'.
Door de kennis van de werkvloer te koppelen aan goed doordachte data-analyses komen we tot inzichten en verbeterideeën die zowel in de praktijk toepasbaar zijn als kunnen worden onderbouwd met een business case. We vinden het leuk om onze kennis en inzichten te delen en daarom organiseren we regelmatig kennissessies en dat doen we bij voorkeur samen met en bij onze opdrachtgevers. Dat geeft ons de gelegenheid om het niet alleen te laten bij mooie woorden, maar ook echt samen in de praktijk te gaan kijken hoe onze voorstellen zijn geïmplementeerd. De eerstvolgende kennissessie organiseren we met veel plezier in het nieuwe DC van Logistiekconcurrent in Haps.
Een optimaal ingericht nieuw DC voor Logistiekconcurrent
Toen directeur Hugo de Bie van Logistiekconcurrent ons vertelde over de groei van zijn bedrijf en ons vroeg hem te helpen bij het maken van een ontwerp voor het nieuwe DC, waren we helemaal in ons element. Met behulp van onze Toolbox hebben we samen met het logistieke team van Logistiekconcurrent het volledig ontwerp en de inrichting van het nieuwe distributiecentrum in Haps gerealiseerd. Tot de scope behoorden o.a. het maken van het vlekkenplan, het uitwerken van de de lay-out van de verschillende gebieden, het vaststellen van het stellingenplan en de inrichting van de pickprocessen. Op 12 februari a.s. hoor je alles over het uiteindelijke ontwerp en kun je met eigen ogen gaan bekijken hoe e.e.a. er in de praktijk uitziet.
Veel leren en zien in 2,5 uur
De kennissessie "Maximaal rendement uit logistieke operaties" vindt plaats op woensdag 12 februari, van 08.00 – 10.30 uur bij Logistiekconcurrent in Haps. Het programma kent onder meer de volgende onderdelen
Voor een gezond en stevig ontbijt wordt natuurlijk gezorgd.
SCEX werkt voor bedrijven in productie, handel, retail en logistiek en organiseert regelmatig kennisevents. Opdrachtgevers van SCEX zijn onder andere Beter Bed, Rituals, Welkoop, Wibra, Van Geloven, Eriks, Rensa Family Company, DekaMarkt, YAYA, Adomex, Allshoes, Logistiekconcurrent, Rivièra Maison, Royal Flora Holland en Foot Locker.