Business games

Business games

Games zijn erg populair. Om te spelen en om te leren. Business games die aanzetten tot zelfontdekking  en gedragsverandering. SCEX vindt dat business games het nieuwe leren vertegenwoordigen. Met business games jaagt SCEX veranderingen in ketens aan. Een mix van informatie en entertainment maakt elke game tot een belevenis die deelnemers spelenderwijs aanzet om anders te denken en nieuwe werkwijzen te overwegen. In de trainingen worden concrete tips gegeven en pragmatische ‘gereedschappen’ besproken om te komen tot optimalisatie van de keten, verbetering van de klantgerichtheid en tot een betere communicatie en afstemming in de supply chain.

Onze games zijn dusdanig flexibel dat verschillende leerdoelen eenvoudig kunnen worden geïntegreerd in de vorm van leerinterventies. De business games van SCEX hebben een aantal standaard interventies die op basis van jouw wensen worden uitgebreid met specifieke ‘leeringrepen’.

Duurzame professionalisering

Bij deze vorm van ervaringsgericht leren blijkt bij deelnemers aanzienlijk meer van de boodschap te blijven hangen dan bij andere trainingsvormen. Business games hebben dan ook een duurzaam effect op ontwikkeling en professionalisering van organisaties. De grondgedachte daarbij is ‘leren en verbeteren door zelf te doen en te ervaren’.

Onze leerinterventies maken de mensen in bedrijven en organisaties bewust van waar ze staan. Spelenderwijs ontdekken medewerkers hun eigen plaats in de keten. Ze ondervinden wat er gebeurt als ze niet meer weten wat er voor en na hen in de keten gebeurt. Ze leren de klant kennen door er zelf een te zijn. De game kietelt de keten.

Business games geven spelers onder meer inzicht in de complexiteit van de keten waar zij in opereren, handige tips om ketens te stroomlijnen en bedrijfskundige principes om ketens te versnellen.

In onze brochure lees je meer over ons aanbod business games

Klanten waar wij business games georganiseerd hebben

Laatste blogs

Bekijk alle blogs